3/3/14

Premios llangreanos

Esta fin de selmana pasada, el conceyu de Llangréu fue protagonista por faer la entrega de dos premios: el Premiu del Ciclu de Teatru Costumista de Llangréu y los Premios de la Fundación "Marino Gutiérrez Suárez".

Galardón "Verdes Valles Mineros Asturiano 2013"

Embaxo esta denominación, la Fundación "Marino Gutiérrez Suárez" reconoz a aquelles persones o entidaes dedicaes al cuidáu de la cultura, la biodiversidá, la historia y el patrimoniu asturianu. Esti añu, el xuráu decidió otorgalu por mayoría a la candidatura apurrida por José Antonio Fueyo Menéndez: la Compañía Asturiana de Comedias.

D'esti grupu valoráronse aspeutos como la proteición y el fomentu d'actividaes tradicionales como ye'l teatru, la proyeición de les obres de los autores de teatru costumista, la so trayeutoria casi centenaria y la so proyeición internacional al traviés de les históriques representaciones en Centros Asturianos d'América y Europa.
De pie, Mar Buelga, Arsenio González, Iván Moro, Armando Felgueroso, Manuel Aller y un servidor, Sergio Buelga. Sentaes, Luisa Argüelles y Fina Rodriguez.




El vienres 28 de febreru, nel Teatru de La Felguera, Arsenio González, en representación de la Compañía, recoyó'l galardón, del que tolos componentes d'esti grupu nos sentimos tán orguyosos, encantaos col ciñu col que nos recibió Llangréu y poles palabres d'eloxu de la propia alcaldesa, María Fernández Álvarez.

Pero, ensin dubia, la meyor noticia fue la sonrisa d'Eladio Sánchez al recibilu'l domingu en Pamplona, onde se ta recuperando d'una intervención.
Eladio Sánchez, xunto a la so muyer y actriz, Pili Ibaseta, col galardón.

Ciclu de Teatru Costumista de Llangréu

Cinco grupos de teatru costumista presentaron los sos montaxes nesti certamen entamáu pol Ayuntamientu de Llangréu y pola Fundación "Marino Suárez González": Teatro "El Hórreo" de Barcia, con El trampas del vecín, el Grupu de Teatru "Carbayín" de Siero, con Les ayalgues de la marquesa, "Chanclos asgaya" d'Uviéu con Drácula ye teberganu, la Compañía Asturiana de Comedias de Xixón, coles sos tres pieces curties (Desatraca, San Roque y la Madalena y Los forofos) y l'Agrupación Artístico-Musical "Padre Coll" de La Felguera, qu'estrenaba El cantar de los pipiolos y que llevaba'l premiu al meyor montaxe del ciclu.

El cantar de los pipiolos ye una adaptación de la obra de Pedro Mario Herrero Balada de los tres inocentes, apuesta d'esta agrupación que sufrió dellos cambios la temporada pasada y que, sigún paez pol resultáu artísticu, pagó la pena el pasalos. Nueva direición (a cargu de Juan José Navarrete), apueste pola adautación d'obres non asturianes a la llingua llariega (nesti casu, a cargu de Ismael María González Arias) y un repartu de papeles más compensáu que n'anteriores montaxes, fueron los motivos del ésitu total del estrenu d'esta obra, el día 22 de febreru nel Teatru La Felguera.

El premiu recibiéronlu los felguerinos de manes del anterior grupu en algamalu, la compañía "Rosario Trabanco" de Xixón que representó, fuera de concursu, Aquellos maravillosos años.

Esti ciclu ivernal demuestra la buena salú que tien esti xéneru asturianu y la vitalidá de los sos grupos que son capaces de rexenerase y dar tan buenos frutos. Y, como exemplu, "Padre Coll". Norabona.